Projekt VIP (Viden- & InnovationsPartnerskaber) løber frem til 2015 og projektets samlede budget er på 24 millioner, hvoraf EU’s socialfond støtter med 12 millioner, som er bevilliget gennem Syddansk Vækstforum .Projekt VIP fokuserer på at etablere tværgående og forpligtende viden- og innovationspartnerskaber (VIP) mellem private virksomheder, offentlige institutioner og erhvervs- og professionshøjskolerne i Region Syddanmark.Hensigten er at disse viden- og innovationspartnerskaber skal bidrage til udviklingen af nye produkter og koncepter indenfor området velfærdsteknologi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
”MÅL Projektets overordnede mål er at danne partnerskaber mellem regionens virksomheder, både offentlige og private, og erhvervs- og professionshøjskolerne. Netværksaktiviteterne der bliver skabt på baggrund af disse partnerskaber har til formål at kombinere virksomhedernes produktudvikling og service med uddannelsesinstitutionernes viden og innovation indenfor de velfærdsteknologiske områder sundhed, pleje og omsorg.De specifikke mål er:
Sundhedsvæsenet oplever i disse år stigende udfordringer, og der bliver i høj grad brug for at gå nye veje og udvikle innovative løsninger, hvis Danmark ønsker at være på forkant med den rivende udvikling velfærdsteknologien er inde i. Både fra samfunds- og erhvervspolitisk hold er der et massivt fokus på velfærdsteknologiske produkter og services og i stigende omfang bliver disse løsninger efterspurgt og implementeret på sundheds – pleje- og omsorgsområdet. Der er således et potentielt vækstområde, hvor Projekt VIP på sigt forudses at kunne styrke både udbuddet og efterspørgslen af velfærdsteknologier. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
”PARTNERE” En lang række af virksomheder, kommuner og uddannelsesinstitutioner i region Syddanmark har underskrevet en tilkendegivelse af, en såkaldt partnerskabskontrakt, at de ønsker at være med i projekt VIP. Når partnerskabet er fuldt udbygget vil det omfatte mindst 50 virksomheder, 20 offentlige institutioner og mere end 200 studerende. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
”PARTNERSKAB”
|